Hoe onderhoud ik mijn blauwsteen ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn blauwsteen is heel zijn glans kwijt en slaat wit uit.
Hoe krijg ik zijn glans terug ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het beste is uw blauwsteen eens te kuisen met Terra glans.
Telkens u kuist een klein beetje product toevoegen.
Hiermee legt u een zeer dun filmpje over uw vloer zodat de weersomstandigheden daar geen invloed meer op hebben.
Onze vloer was netjes maar volledig dof, niets van glans meer, nu is ie weer helemaal glanzend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaand antwoord klopt deels wel,maar het produkt is in Nederland niet verkrijgbaar!
Wel in België. (Gebruik het merk Carolin blauw uit eigen ervaring goede resultaten )
Daar zijn wel meerdere soortgelijke produkten te koop.
In Nederland niet!
Het is namelijk vloeibare bruinezeep.
Bruinezeep bevat namelijk een beetje lijnolie,doordat herhaaldelijke te gebruiken reinig je en olie je het hardsteen,waardoor het een mooie satijnachtige glans krijgt!
Om de kleur nog wat meer op te halen,is het ook mogelijk om het geheel een keer met gekookte lijnolie 50% verdund met terpentijn in te smeren.
Na een kwartier het geheel helemaal droog en uitwrijven,zonodig een keer herhalen en weer na een kwartier droog en uitwrijven!
Na gebruik de doeken onderdompelen in water om zelfontbranding van de doeken te voorkomen.
Succes verzekerd!

Toegevoegd na 3 minuten:
In Nederland bestaat wel groenezeep,maar de kwaliteit is niet meer wat het ooit was,en er zit ook geen lijnolie meer in.
Dus dat is niet aan te bevelen!